07 mei, 2013

Omslagdoek haken - ik ben begonnen

Eens per kwartaal hou ik mijn brievenbus nauwlettend in de gaten. Waarom? Omdat dan de nieuwe "Interweave Crochet" bezorgt wordt. Ik vind het een heerlijk blad vol met prachtige haakpatronen voor omslagdoeken, sjaals, kleding, tassen, inspirerende artikelen over haken en nog veel meer. In de "Interweave Crochet Spring 2013" staat een prachtig patroon van een omslagdoek waar ik opslag verliefd op werd.



Promenade Shawl uit Interweave Crochet Spring 2013

















De "Promenade Shawl" is gehaakt in een alpaca/katoenmenging maar ik heb er een ander garen voor gekozen, namelijk "Universa Color 283 Nepal" van Schachenmayr SMC. Een mooi, warm, meerkleurig garen van 55% merino en 45% acryl. Een heel ander garen dus en het geeft dan ook een heel ander effect. Doordat het garen meerkleurig en dikker is, laat ik de donkere bloemetjes die er op genaaid zijn vervallen. Ze zullen niet genoeg opvallen en het garen maakt de doek al druk genoeg. Verder gebruik ik voor dit patroon een Addi Swing haaknaald 3,5 mm. Als je een grotere sjaal wilt, gebruik dan een 4,0 mm.













Over het eerste vierkantje heb ik geloof ik wel 45 minuten gedaan voordat ik precies door had hoe het patroon in elkaar stak. Inmiddels haak ik een vierkantje binnen een kwartier. Het lijkt ingewikkeld maar uiteindelijk valt het reuze mee.

Nog even wat handige cijfers over het garen:
 
Samenstelling: 55% merinowol/45% acryl
Gewicht per bol: 50 gram 

Looplengte: 125 meter
Haaknaald: 3,0 - 4,0 mm
Wasvoorschrift: machinewasbaar

Geen opmerkingen:

Een reactie posten