09 oktober, 2013

Bloemensjaal

Een paar weken terug ben ik begonnen met het haken van een nieuwe omslagdoek/sjaal. Het is een patroontje van een bloem met zes blaadjes die ik met de punten aan elkaar vast haak volgens de join-as-you-go methode. Voordeel is dat alles meteen vast zit en je de doek ziet "groeien". Ook de draadjes werk ik zo veel mogelijk meteen weg zodat ik daar aan het eind niet zo lang mee bezig ben en ik moet zeggen dat dat tot nu toe prima werkt!

Ik haak de doek met "Nobiletta" van Online in de kleur 024 Beige. Het is een heerlijk zacht en soepel garen dat erg prettig haakt en een mooie steekdefinitie heeft. Het garen is een menging van acryl en katoen zodat het warm is maar ook ademt en goed vocht opneemt. Het is echt een feestje om mee te haken. Ik merk wel dat de doek als hij klaar is goed opgespannen moet worden omdat de bloemen nogal omkrullen. Ze worden al aardig plat door ze goed glad te strijken met mijn handen maar als ik ze straks opspan worden ze pas echt mooi. Als haaknaald gebruik ik een Addi Swing 3,0 mm.












Als de doek straks klaar is wil ik nog proberen er een mooie rand omheen te haken en misschien dat ik nog een kleuraccent in het midden van de bloemen ga maken. Maar dat zijn nog vage ideetjes in mijn hoofd, ik heb nog werkelijk geen idee hoe ik dat wil gaan doen. Wordt vervolgd!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten