26 oktober, 2013

Peuterjurkje


In augustus ontvingen wij het prachtige, knuffelzachte, superaaibare garen "Baby Cashmerino" van Debbie Bliss in de winkel. Ik wilde daar heel graag zelf ook iets mee haken en ik kan zeggen dat het heerlijk is om mee te werken. Het haakt mooi op en de gebruikte steken zijn goed te zien. Door de mooie mix van Merinowol, kasjmier en acryl is het uitermate geschikt voor baby- en kinderkleding want het garen kriebelt niet, is warm en toch ademend, verkrijgbaar in veel kleuren en het kan prima op 30 graden in de wasmachine gewassen worden.






Door al deze eigenschappen koos ik ervoor om een mouwloos jurkje te haken voor mijn jongste dochter. Het patroon komt uit het tijdschrift "Crochet Today" juli/augustus 2008 en is geschreven voor de maten 6-12 maanden, 12-18 maanden en 18-24 maanden. Helaas is deze uitgave niet meer verkrijgbaar en kan ik het patroon ook niet vinden op de website van de ontwerpster. Mocht je interesse hebben voor dit patroon dan kan je me altijd mailen.

Voor de kleuren heb ik gekozen voor 070 Royal, 034 Red en voor een turkoois die helaas sinds kort niet meer geproduceerd wordt. Ik haakte het jurkje in de grootste maat met een Addi Swing haaknaald 4,5 mm.

Het jurkje is erg leuk geworden, helemaal naar mijn zin. Het staat mijn dochtertje ook erg leuk met een maillot en een shirtje met lange mouwen eronder.




Nog even wat handige weetjes over het garen:

Samenstelling: 55% merinowol - 33% acryl - 12% kasjmier
Gewicht per bol: 50 gram 

Looplengte: 125 meter
Haaknaald: 3,25 mm maar met een grotere maat wordt het werk soepeler.
Wasvoorschrift: machinewas tot 30 graden

Geen opmerkingen:

Een reactie posten