14 oktober, 2013

Tada! - Pink Delight Shawlette

Zoals je misschien inmiddels begrepen hebt, ben ik lid van de online community Ravelry. Een geweldige plek voor mensen die dol zijn op garens, breien en haken. Ik ben er regelmatig te vinden onder de naam deHaakbaak en ben dan vooral op zoek naar mooie haakpatronen, informatie over garens en andere leuke dingen.

Zo kwam ik daar het patroon "Pink Delight Shawlette" van Barbara van de blog "Busy fingers, busy life" tegen. Een ontzettend leuk patroon om te haken en niet al te moeilijk. Vooral de rand vind ik super! Hij maakt het sjaaltje helemaal af. Een voordeel van dit patroon is ook dat het heel makkelijk groter of kleiner te maken is door meer of minder toeren te haken.
















Ik heb het sjaaltje gehaakt met een bol Opal sokkengaren die al heel lang in de kast lag. Sokken breien heb ik wel even gedaan maar is het toch niet voor mij. Maar het garen is prachtig en het is zonde als het in de kast blijft liggen. Daarom heb ik het voor dit patroon gebruikt. Het sjaaltje is lekker warm, precies goed voor het herfstige weer dat we nu hebben. En als mijn jongste dochter van nèt 2 jaar het sjaaltje te pakken krijgt, wordt het als cape gebruikt. Multifunctioneel dus!

1 opmerking: