21 november, 2013

Tada! Merino deken

Hij is af! De deken van Extra Soft Merinowol waar ik begin juli aan begon is helemaal af! Het is mijn allereerste deken en ik ben er maar wat trots op. Hij is heerlijk warm en ik word helemaal blij als ik hem op de bank zie liggen. Hij fleurt de kamer helemaal op!












Maar wat wil je ook met deze vrolijke kleuren, de twee heerlijke patroontjes en het geweldig garen!
Ik ben vooral helemaal weg van de rand. Het duurde even voordat ik wist wat voor rand ik om de deken wilde haken maar wat ik zeker wist was dat de rand hoofdzakelijk wit moest worden met de andere kleuren op een subtiele manier er in verwerkt.







Voor de rand heb ik eerst een toer vasten gehaakt in wit, gevolgd door een witte rij stokjesclusters: drie stokjes in één vaste, één losse, één vaste overslaan, drie stokjes in één vaste enzovoort. De toer daarna met geel bestaat uit één vaste tussen de stokjesclusters in, twee losse, één vaste tussen de clusters van stokjes in enzovoort. Daarna weer een rij witte stokjesclusters: drie stokjes om de gele lossen heen, één losse, één vaste overslaan, drie stokjes om de gele lossen heen enzovoort. Daarna weer een toer witte stokjesclusters, een toer rode lossen en vasten, een toer witte stokjesclusters en ik ben geëindigd met een toer blauwe lossen en vasten. Op de hoeken deed ik in alle toeren twee lossen.

 
Het haken van de deken heb ik regelmatig afgewisseld met andere projecten en ik heb hem zelfs een maand of twee helemaal aan de kant gelegd maar ondanks dat heb ik hem nog vrij snel af gekregen. En precies op tijd voor het koude weer want er wordt voor deze week vrieskou voorspeld!
Ik ben trouwens niet de enige die dol is op deze deken. Mijn oudste dochter pakt hem regelmatig om lekker op de bank onder te kruipen en daar is hij natuurlijk ook precies voor bedoeld.


Nog één foto om te laten zien hoe hij er helemaal uit ziet:


En dan tenslotte de feiten en cijfers voor deze prachtige deken:

Aantal granny squares: 68 blauwe en 67 gele is totaal 135 granny squares
Afmeting: 92 x 145 centimeter
Aantal bollen garen: 8,5x wit, 7x geel, 1,5x rood en 5,5x turquoise

Totaal gebruikte meters garen: bijna 3 kilometer!!!

Als jullie me zoeken weten jullie nu waar je me kunt vinden: op de bank onder mijn mooie deken! (Tenminste: als mijn dochter mij niet voor is!)

Marjolein

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten