31 januari, 2014

Haakpatroon sneeuwklokjes en de Handwerkbeurs in Zwolle

Half februari - om precies te zijn van 13 t/m 16 februari - vindt de Handwerkbeurs in Zwolle plaats. Een geweldig evenement voor iedereen die graag met garens, stoffen, draden, naalden e.d. bezig is. Naast alle stands van winkeliers zijn er ook workshops, demonstraties, een tentoonstelling en het Guinness World Record Challenge Breien.

De Haakbaak is deze keer ook aanwezig op de beurs en ik verheug me er ontzettend op. Bij de beurs hoort ook een (gratis!) beursmagazine en speciaal daarvoor heb ik een haakpatroontje ontworpen dat heel goed bij dit seizoen past: sneeuwklokjes.

Bij ons in de tuin staan ze nu bijna in bloei en ik ben altijd blij als ik ze weer zie. Dat betekent namelijk dat de natuur weer een beetje wakker wordt en dat we langzaam aan weer richting lente gaan. Omdat ik de sneeuwklokjes graag in de tuin laat staan maar ze eigenlijk ook graag binnen wil hebben, heb ik deze gehaakte versie bedacht. Want wat is er nu leuker dan een potje sneeuwklokjes op je bureau, keukentafel, in de huiskamer of in de vensterbank?
De sneeuwklokjes zijn gehaakt met katoen van Catania en Limone met haaknaald 2,5. Het potje heb ik bij het tuincentrum gekocht, net als de oase waar ze in gestoken zijn.





Het patroon voor deze schattige voorbodes van de lente vind je niet alleen in het gratis beursmagazine maar ook op de website van de Haakbaak op de pagina "Cadeautjes". Daar vind je overigens nog meer gratis patronen en er worden regelmatig nieuwe patronen aan toegevoegd. Zeker de moeite waard om even te gaan kijken.

Ik wens je veel plezier met het patroontje en ik hoop je te zien op de Handwerkbeurs! Je kan de Haakbaak vinden bij standnummer 137. Tot dan!

Marjolein

1 opmerking: