27 maart, 2014

Tada! - Kaju Katli Scarf

Om een garen goed te kunnen laten zien op een beurs vind ik het heel belangrijk om er een voorbeeld mee gemaakt te hebben. Zo zie je pas goed hoe een kleurverloop gaat, hoe soepel het valt en hoe zacht het is. Daarnaast kan ik dan pas écht goed vertellen hoe het is om met het garen te werken en waar ik het zelf geschikt voor vind.

Ik heb dan ook heel veel voorbeelden gemaakt in de aanloop naar de afgelopen Handwerkbeurs in Zwolle. De bloemensjaal uit dit bericht was een voorbeeld voor de beurs, net als deze kussens en tas gemaakt met het MyBoshi garen. Maar de meeste van die voorbeelden heb ik hier nog niet laten zien. Daarom de komende tijd veel "Tada!"-berichten!

Vandaag laat ik jullie een sjaal zien gemaakt met het schitterende garen "Silk Garden Lite" van Noro. Eerder haakte ik al de "Artfully Simple Infinity Scarf" met dit garen en mijn mening is nog steeds dezelfde: wat een genot om met dit garen te werken! Het hoge aandeel zijde geeft het garen een mooie, zachte glans en de mohair maakt het heerlijk zacht. De kleurstellingen zijn schitterend en de kleurwisselingen lang waardoor het patroon van de sjaal én de kleuren van het garen beiden goed tot hun recht komen.


























Voor deze sjaal heb ik gekozen voor kleurnummer 2094, een mooie combinatie van bruine en grijze tinten, opgeleukt met zachtroze, pittig oranje en mosgroen. Perfect voor een herfstsjaal vond ik. Ik heb in totaal 5 bollen gebruikt en de sjaal gehaakt met een haaknaald 4,5 mm.














Het patroon heet "Kaju Katli Scarf" en heb ik gevonden op Ravelry. Het is een kooppatroon en elke cent meer dan waard want het is een heerlijk patroon om te haken en makkelijk uit je hoofd te leren. Verder kan je de sjaal zo breed en lang maken als je zelf wilt wat natuurlijk ook erg prettig is.


























Al met al ben ik erg blij met mijn sjaal. Deze herfst en winter heb ik er niet zo heel veel aan gehad, maar eigenlijk hoop ik stiekem dat het volgende winter toch echt koud gaat worden zodat ik hem veel kan dragen. Maar laten we eerst maar eens beginnen met de lente!

Marjolein

1 opmerking: