15 mei, 2014

Anchor Artiste Metallic - Frame It!

In de meivakantie zijn wij een weekendje weg geweest. Even heerlijk ontspannen in een huisje met ons viertjes, leuke dingen doen als ganzen voeren, heel vaak van de glijbaan glijden, een bezoekje aan de dierentuin en het zwembad en nog veel meer. Heerlijk. En 's avonds als het spul in bed lag, pakte ik mijn haaknaald.

Ik wilde even iets heel anders haken en had mijn grote projecten lekker thuis gelaten en iets compleet nieuws meegenomen, namelijk een bol Anchor Artiste Metallic in de kleur "Shimmery White", een folder met patroontjes van drie verschillende doilies, een borduurring en een haaknaald van 2 mm. Ik koos voor een patroon waar ik eerst een sneeuwvlok in zag, maar naarmate ik er langer naar kijk zie ik ook vlinders in de buitenste rand. Het is maar net hoe je hem bekijkt.

























Het garen is nieuw in mijn winkel. Ik had er nog niet eerder mee gehaakt en wilde het uiteraard graag uitproberen. Ik moet zeggen, het was even wennen! Het garen lijkt heel soepel maar als je haakt is het eigenlijk ook wel stug. Het haakt aan zichzelf vast en het voelt een beetje aan als plastic. Maar het effect is werkelijk super en na een tijdje gaat het haken steeds makkelijker. Heel groot voordeel is dat je werk meteen de goede vorm heeft én houdt zodat je het later niet hoeft op te spannen.

























De doily was in een avond klaar en de volgende dag heb ik hem in de borduurring gespannen. Dat was nog wel even priegelen want als je er één kant in hebt en je bezig bent met de andere kant, wil de eerste kant er eigenlijk weer tussen uit piepen. Maar uiteindelijk is het gelukt! Nu moet ik nog een plekje zoeken om hem op te hangen.

























Het was een erg leuk werkje om te doen en het eindresultaat mag er wezen! Zowel garen als patroon als de manier van "inlijsten" zijn superleuk. Het garen is ook verkrijgbaar in een zilveren en gouden tint. Misschien ga ik daar de andere twee patronen uit het foldertje van maken.

Wist je trouwens dat je bij aankoop van één bolletje Anchor Artiste Metallic in mijn winkel het foldertje én een borduurring cadeau krijgt?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten