11 juni, 2014

Diverse WIP's (Works in Progress)

Ken je het probleem? Té veel mooie en leuke patronen, té veel mooie garens en té weinig tijd? Ik ben vast niet de enige die daar mee te kampen heeft!

Natuurlijk weet ik dat het het verstandigst is om niet te veel projecten tegelijk te hebben liggen. Maar ja, het vlees is zwak, het bloed kruipt waar het niet gaan kan, noem het zoals je wilt, ik heb ze ook: WIP's. Een WIP is een Work in Progress ofwel een project in wording. Ik ben namelijk dol op het beginnen van een nieuw project. Eerst het patroon uitzoeken en daar dan weer het perfecte garen voor vinden. Of juist andersom: een prachtige streng garen waar ik het perfecte patroon bij zoek. Er zijn zoveel mooie en leuke patronen te vinden en ik heb zoveel verschillende prachtige garens waar ik iets mee wil maken dat ik het moeilijk vind om mij te beperken tot niet al te veel WIP's. In mijn geval zijn dat er vier.

Mijn grootste WIP is de Kaleidoscope Blanket van Natural Dye Studio. Dat ik deze niet in één keer haak is logisch omdat het een maandelijkse club is. Iedere maand krijg ik een nieuw patroondeel door gemaild. Helaas loop ik inmiddels een eindje achter. Ik ben klaar met het patroon van april. Mei en juni liggen uitgeprint klaar, daar ga ik volgende week mee aan de gang.


Kaleidoscop Blanket t/m april
























Dan ben ik begonnen met een superleuk kussen, het "Carnivale Cushion". Het patroon is niet moeilijk maar ook deze krijg ik in gedeeltes waardoor het wat langer duurt voor hij af is. Het is een crochet-a-long van Michelle Robinson. Iedere twee weken plaatst zij een gedeelte van het patroon op haar blog, "Poppy & Bliss". Ik maak het kussen voor mijn oudste dochter van de restjes garen van haar deken. Inmiddels heb ik deel twee af. Deel drie is net geplaatst dus daar gaan we van de week ook weer mee verder.

"Carnivale Cushion" t/m clue 2























Mijn volgende WIP is een deken gemaakt uit verschillende hexagons met de toepasselijke naam "Hexaghan". Het is weer eens iets anders dan een vierkantje, erg leuk om te doen. Ik moet eerlijk bekennen dat deze deken op een zeer laag pitje staat. Ik heb inmiddels twee verschillende patroontjes af, maar moet er overduidelijk nog heel veel maken! Het is echt een project wat lang gaat duren en wat ik er bij pak als ik even nergens anders zin in heb. Ik haak  het overigens met Universa, een heerlijk garen voor dekens! Door de menging van acryl en wol is het lekker warm maar ook makkelijk in onderhoud.

Hexaghan motief 1





















En als laatste WIP een breiproject, mijn "Diving In" sjaal. Dit is een project voor als mijn polsen mij laten weten dat ik even iets anders moet doen als haken. Omdat je met breien een heel andere beweging maakt dan met haken, is het een fijne afwisseling voor mijn polsen. Verder leer ik mezelf met dit project continentaal breien. Het is even wennen maar uiteindelijk een stuk sneller. Groot voordeel vind ik dat je bij deze manier van breien je breipennen niet los hoeft te laten om de draad om te slaan.

"Diving In" het begin
























Zo, dat waren mijn WIP's. Hebben jullie er ook zo veel? Minder of juist nog meer? Ik ben benieuwd!

Marjolein

3 opmerkingen:

  1. Alsof het over mij gaat: work-in-progress ...
    Heel herkenbaar hoor, en omdat ik nogal heel breed hobby, wil je niet weten hoeveel er half af ligt.
    Je bent met erg leuke dingen bezig, en eigenlijk 'durf' ik niet heel gedetailleerd te kijken; bang om nog meer inspiratie te krijgen en wèer aan iets nieuws te beginnen!

    Fijne dag Marjolein, groet van Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Elizabeth,
    Ik heb ook heel veel hobbies maar ik beperk me op dit moment tot haken en een beetje breien. O ja, en kleding naaien, dat doe ik ook nog! Vooral voor mijn twee kinderen maar ik wil binnenkort ook weer voor mezelf aan de slag. Had een dag maar een uur of vijf extra....
    Marjolein

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, als je zoveel hobby's hebt, dan kom je altijd tijd te kort. En als je meer tijd zou hebben, zou je nòg meer willen maken...
    Kleding maken kost best veel tijd vind ik, maar het is wel heel leuk! Heb ik vroeger ook een tijd gedaan toen de kids klein waren.
    Grtjs, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen