09 juni, 2014

Tada! - diverse kleedjes

Tussen alle grote(re) projecten door vind ik het fijn om af en toe iets te haken wat snel klaar is. Het geeft mij een heerlijk gevoel als iets af is en daarom haak ik tussendoor kleine dingen zoals bijvoorbeeld kleedjes.

Dit kleedje heb ik al een tijdje geleden gemaakt. Ik gebruikte "Cotton Time" haakkatoen. Dit is een heerlijk zachte katoen, ongemerceriseerd waardoor het niet glanst en lekker zacht is. Ik haakte het in 02 Cream, 23 Green en 22 Yellow met haaknaald 4.0. Het patroon heet "Crochet Flower Placemat" en is verkrijgbaar op Etsy. Het is een makkelijk te haken patroon, heerlijk voor tussendoor!

























Daarna haakte ik een heel ander patroontje. Ook rond maar iets verfijnder. Ik gebruikte Catania Fine in de kleur 1017 Lavender en ik haakte met haaknaald 2,5. Het patroon heet "French Doily" en heb ik gevonden op Ravelry. Ook dit patroon voldeed geheel aan mijn eisen voor een snel tussendoor project: niet te moeilijk en lekker snel klaar.

























En toen kwam ik het volgende patroon tegen. Geen doily maar wel een kleedje dat uit meerdere onderdelen bestaat. Erg leuk om te doen en met twee avondjes had ik hem af. Ook deze is gehaakt met Catania Fine maar dan in de kleuren 1000 White en 1019 Grey. Ik haakte weer met haaknaald 2,5. Het patroon heet "Iseult Table Runner" en heb ik ook weer gevonden op Ravelry.


















En zo haakte ik de afgelopen tijd drie totaal verschillende kleedjes. Ik gebruik ze onder een vaas bloemen en onder mijn fruitmand op de keukentafel.

Doen jullie dat ook, kleine projecten tussendoor haken?

Marjolein

2 opmerkingen:

  1. Mooie kleedjes!!! Ja ik hou er ook zo van die kleine projectjes! Zijn lekker snel klaar zodat je nog sneller ervan kan genieten!

    Groetjes Henrike

    www.eendraadjelos.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Eerste kleedje ideaal voor dreamcather !!!
    Grts, Tinne

    BeantwoordenVerwijderen