19 januari, 2015

Tasty Crochet - boekverslag

Naast haken ben ik ook dol op bakken. Vooral taarten vind ik leuk om te maken. Taarten met slagroom, chocoladevulling, banketbakkersroom, vruchten en vooral met veel lagen hebben mijn voorkeur. Ik bak ze niet zo heel vaak, alleen als we een verjaardag hebben. Zo af en toe bak ik ook hartige taarten. Vooral de broccoli- en spinazietaarten worden door mij en mijn oudste dochter graag gegeten. Heerlijk met een frisse salade. Maar omdat elke dag taarten bakken natuurlijk een beetje te veel is, vind ik het ook erg leuk om lekkere dingen te haken. Leuk als decoratie in de keuken maar ook erg fijn als speelgoed voor mijn jongste dochter. Vandaag laat ik jullie dan ook een kijkje nemen in één van mijn favoriete haakboeken vol lekkere dingen: "Tasty Crochet" van Rose Langlitz.

Inhoud:
na een kort voorwoord van de auteur volgen meteen de patronen. De patronen zijn onderverdeeld in vier hoofdstukken: ontbijt, lunch, diner en nagerechten. Achter in het boek vind je een kort hoofdstuk waarin de gebruikte afkortingen worden uitgelegd, evenals de gebruikte steken. Deze uitleg wordt ondersteund door duidelijke tekeningen. Ook het wisselen van kleur en het aan elkaar naaien van twee verschillende onderdelen wordt uitgelegd.
Engelstalig, 34 patronen, 143 pagina's.



Lunch - pagina 28
Diverse groenten en fruit













Patronen:
bij ieder patroon vind je een korte anekdote van de auteur. Dat ze dol is op boontjes bijvoorbeeld of dat ze blij is als de asperges weer in de winkel liggen omdat de lente dan in aantocht is. Daarnaast vind je een lijst met "ingrediënten" voor ieder patroon en uiteraard het patroon zelf. De patronen zijn duidelijk beschreven. De toernummers worden dik gedrukt en na iedere toer volgt een "lege" regel waardoor het patroon erg makkelijk leest. Eventuele aandachtspunten worden als eerste aangegeven en aan het eind van ieder patroon vind je tips voor de afwerking. Ieder patroon wordt verder vergezeld van een mooie grote foto.

Sushi Rolls - pagina 65
Dinner - pagina 72














Conclusie:
of je nu dol bent op een groene salade, een rijk belegde pizza, sushi, fruit of een lekker stuk taart, met dit boek zit je goed! De patronen zijn mooi en snel te maken. Voor je het weet heb je een uitgebreid ontbijt of luxe diner bij elkaar gehaakt. En de gehaakte appels en peren staan niet alleen prachtig in de fruitschaal, ook de kleine keukenprinsen en -prinsessen in je leven zullen blij zijn met gehaakte etenswaren voor hun eigen keuken of restaurant!

Chicken Drumstick - pagina 79
Dessert - pagina 100


1 opmerking: