03 februari, 2015

CAL Sophie's Universe - week 1

Ik kan het niet laten.... Ik vind CAL's zo leuk! En bij het zien van deze CAL kon ik de verleiding niet weerstaan. Ik heb al "Sophie's Garden" gehaakt en daar werd ik erg blij van. Zoveel technieken met een zeer mooi resultaat: ik ben verliefd! Daarom heb ik besloten ook aan te haken bij de "Sophie's Universe" CAL! Ook dit wordt weer een deken en toevallig wordt ook deze deken vierkant, net als bij de CAL 2015 van Tertia en Jolanda. Wij zitten er thuis volgende winter warm bij met z'n allen!

Ik heb gekozen om deze deken te haken met "Universa" van Schachenmayr. Een mooi garen van 50% wol en 50% acryl. Lekker warm, zacht, goed wasbaar en heerlijk om mee te werken. Ik haak de deken met haaknaald 4.0 mm. Wat betreft de kleuren heb ik gekozen voor onderstaand kleurenpalet:
























Het patroon voor week 1 heb ik inmiddels af. Deze week bestond uit 7 toeren, een mooi begin dus.

























Iedere zondag wordt het volgende deel van het patroon bekend gemaakt. Ik moet nog 3 weken inhalen dus ik ga snel verder met het patroon van week 2!

Marjolein

2 opmerkingen:

  1. Prachtige kleurencombinatie. Het begin ziet er echt mooi uit. Deze CAL kende ik nog niet. Dank je voor de link. Extra leuk dat de ontwerpster aangeeft dat deze deken met verschillende diktes garen is te haken en er ook gelijk bij heeft gezet hoe groot de deken dan wordt.

    Veel haakplezier met al die verschillende CAL's

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen