02 april, 2015

CAL 2015 - week 10 en 11

Door de voorbereidingen voor de Brei- en Haakdagen in Rijswijk van twee weken terug liep ik een beetje achter met de CAL-dekens. En ook tijdens en vlak na de beursdagen was er niet veel tijd om te haken. Maar ik heb flink doorgehaakt en ben inmiddels weer bijna bij. Vandaag laat ik je mijn dekens zien t/m week 11.

De toeren voor week 10 waren makkelijk: een toer halve stokjes en een toer stokjes. Ook voor week 11 was het huiswerk eenvoudig: een toer stokjes in de achterste lus en vervolgens een toer vasten in de voorste lus van dezelfde steken. Na 11 weken ziet mijn blauwe deken er nu zo uit:

























Hij meet inmiddels al 80 x 80 centimeter.

























De roze deken ziet er nu zo uit:
























 
Zoals je ziet is het deze week lastig om ze mooi plat te leggen. Door de dubbel gehaakte rand krult de deken een beetje om. Inmiddels meet deze deken al 62 x 62 centimeter.

























Zo, nu snel doorhaken met weken 12 en 13 zodat ik van het weekend weer helemaal bij ben!
 
Marjolein

4 opmerkingen:

  1. Jouw dekens worden al heel mooi. Moet nog 1 deken ... hmmmm ... cal 2014 afmaken en dan ga ik aan deze beginnen. Het zal ook bijbenen worden vrees ik :-)

    Nog veel haakplezier, groetjes Tinne

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Tinne. En dat bijbenen is goed te doen hoor. het lukt je vast!

      Verwijderen
  2. Hallo Marjolein, alsnog gefeliciteerd met je verjaardag!
    Ik heb je genomineerd voor de Liebster Award, als je het leuk vindt om mee te doen kijk dan op mijn blog. Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Sandra! Ik ga even op je blog kijken naar de Liebster Award. Ben er niet zo heel erg thuis in namelijk!

      Verwijderen