03 december, 2015

Mijn boek "Kransen haken" - sneak peek 1

Eind september vertelde ik je al het een en ander over mijn eerste boek zoals hoe het tijdens de fotoshoot ging. We zijn inmiddels ruim twee maanden verder en vandaag kan ik je de voorkant van het boek laten zien.

Tada!!!


Foto door Gerhard Witteveen Fotografie




































Je ziet dan ook meteen de eerste krans in het boek, de Voorjaarskrans. Een vrolijke krans vol met narcissen, madeliefjes, viooltjes, primulas, vergeet-mij-nietjes, bijtjes en een bijenkorf.

Foto door Marjolein Flick




















Behalve de krans kan je natuurlijk ook nog andere dingen maken met de verschillende onderdelen. In het boek staan dan ook diverse ideetjes uitgewerkt.

Wat vind je er tot nu toe van? Binnenkort laat ik de tweede krans aan je zien!

Marjolein

P.S. het boek is op de Handwerkbeurs in Zwolle (11 t/m 14 februari 2016) voor het eerst te koop! Op vrijdag 12 februari ben ik van 10.00 tot 15.00 uur aanwezig bij de stand van Wolhalla om het boek te signeren. Ik heb dan ook haakpakketten bij me van alle kransen.

20 opmerkingen:

  1. Hoi Marjolein, gefeliciteerd met je prachtige boek.
    Is er al bekend wanneer het uit gaat komen?
    Het ziet er echt supergaaf uit, weet niet of ik ooit de tijd/het geduld zal hebben om zo'n prachtige voorjaarskrans te maken, maar zal zeker je boek willen kopen om het als idee/voorbeeld te hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Gerda! Mocht je niet aan een krans toekomen: er staan ook kleine projecten in die je kan maken met de onderdelen van de kransen. En het boek komt begin februari uit.

      Verwijderen
  2. Gefeliciteerd met je boek. De voorjaarskrans ziet er vrolijk uit en straalt helemaal het voorjaar uit. Ik ben benieuwd wat je nog meer hebt ontworpen voor je boek.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo mooi en vrolijk. Daar ik in februari jarig ben weet ik nu al wat ik ga vragen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooie krans, als je boek uitkomt waar kan ik het dan kopen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Elly, je kan het boek overal kopen, onder andere in mijn eigen winkel maar ook bij andere handwerkzaken, boekwinkels en bij bol punt com.

      Verwijderen
  5. Wat een leuk boek. Je word gewoon vrolijk van de voorkant.
    Ga je pakketten bij het boek verkopen in de winkel.
    Aukje

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Aukje! Ja, er komen ook pakketten. Voor iedere krans een pakket. Met al het garen dat je nodig hebt, de piepschuim krans en eventueel benodigd vulmateriaal.

      Verwijderen
  6. Eindelijk!! En nog steeds zo mooi als destijds op de handwerkbeurs in Zwolle, kan ik hem de komende beurs (februari 2016) misschien al bij je kopen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als alles volgens planning verloopt wordt het boek voor het eerst aangeboden op de Handwerkbeurs in Zwolle.

      Verwijderen
  7. HoiHoi,

    Erg leuke krans, ga hem aanschaffen in februari.

    mtvrgr Cornelia

    BeantwoordenVerwijderen
  8. HoiHoi,

    Erg leuke krans, ga hem aanschaffen in februari.

    mtvrgr Cornelia

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Marjolein, alleen al de voorkant is schitterend. Dit boek komt er zeer zeker.
    En dit wordt zeer zeker een succes.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hey,
    Gefeliciteerd met je boek. Wat een leuk idee, een boek over kransen haken. Denk dat hij maar op mijn verlanglijstje moet voor de handwerkbeurs ;-). Fijne vrijdag.

    Lieve groetjes,
    Emily
    (casacreaemilia.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat mooi! Dat lijkt een veelbelovend boek...!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Michelle van Bekkum09 februari, 2016 15:18

    Erg veelbelovend boek, maar ben wel benieuwd naar welke patronen er nog meer in staan, heb u daar voorbeelden van?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja hoor, als je verder kijkt op mijn blog, vind je nog 5 sneak peeks! Marjolein

      Verwijderen
  13. Hallo.
    Ik wil de krans met bijtje en viooltjes maken. Het patroon van de viooltjes snap ik niks van.
    Ondanks dat ik veel haak.
    Kunt u het misschien wat duidelijker uit leggen ,want met dit patroon kan ik geen viooltjes haken.
    Alstublieft.
    Gr Gerda

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Beste Gerda, stuur me even een email op marjolein@haakbaak.nl. Dat praat wat makkelijker!

    BeantwoordenVerwijderen