25 januari, 2016

Tada! - Virus Shawl

In de zomervakantie haakte ik al deze leuke shawl. Het patroon is niet moeilijk maar geeft een enorm leuk effect, zeker als je het haakt met een langzaam van kleur verlopend garen. Inmiddels heb ik al heel veel versies van dit patroon op het internet gezien en waarschijnlijk heb je er al van gehoord of heb je het zelf ook al gemaakt. 

























Het gaat hier om de "Virus Shaw", een gratis Engelstalig patroon mét steekdiagram. Zoals ik net al aangaf is het geen moeilijk patroon. Na twee herhalingen had ik het in mijn hoofd en haakte het heerlijk weg.

























Ik gebruikte "Tahiti" van Schachenmayr. Een mooie zachte katoenen draad in schitterende kleuren. De overgangen van de ene naar de andere kleur zijn lang waardoor je dit mooie effect krijgt. Ik haakte het sjaaltje met haaknaald 4,0 mm. Dat lijkt dit voor dit dunne garen maar door een dikkere haaknaald te gebruiken krijg je een mooi soepel resultaat.

























Nog wat handige feiten over het garen:

Samenstelling: 99% katoen - 1% nylon
Gewicht per bol: 50 gram
Looplengte: 280 meter
Naald: 2,0 - 3,0 mm
Wasvoorschrift: machinewasbaar. Na het wassen moet een sjaaltje als dit wel opgespannen worden

Marjolein

10 opmerkingen:

  1. Toch leuk om deze in zoveel verschillende garens/kleuren te zien overal op het net!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Krijg al een lentegevoel bij het zien van deze sjaal!

    Lieve groetjes, Tinne

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hey,
    Hoeveel bollen heb je daarvoor gebruikt??? Lijkt me leuk om te maken.
    Fijne avond.

    lieve groetjes,
    Emily
    (casacreaemilia.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Emily, ik heb in totaal 3 bollen gebruikt. Marjolein

      Verwijderen
  4. Prachtig deze sjaal! Daar zul je hoge ogen mee gooien. Lees ik hier boven nu dat je maar 3 bolletjes gebruikt heb? Dat is weinig. Groetjes Marie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat klopt Marie, maar er zit wel 280 meter op één bol.

      Verwijderen
  5. Mooi zeg! Welke haaknaald heb jij gebruikt?

    BeantwoordenVerwijderen