27 september, 2016

Wip kip :)

Eigenlijk hoor ik nu bezig te zijn met het haken voor mijn nieuwe boek...
Maar zo af en toe heb ik daar even geen inspiratie voor en moet ik iets anders haken. Iets dat ik niet zelf bedenk maar dat al door iemand anders bedacht, uitgewerkt en getest is.

Toen mijn jongste dochter mijn haakboekjes vond en daarin bladerde, vroeg ze met haar allerliefste stemmetje: "mama haak je deze meisjeskip voor mij? Ah toeoeoeoeoe?" Nou, zeg daar maar eens nee tegen! Ik ging dus aan de slag. Ook omdat ze bijna haar vijfde verjaardag mag vieren, heb ik meteen een kadootje.

























Het patroon is "Betty" uit het boekje "Gehaakte beestenboel" van Christel Krukkert.

























Het garen dat ik gebruik is "Softfun" van Scheepjes en ik haak zoals altijd met een Addi Swing haaknaald. Ik kan niet meer zonder.

























Betty is bijna klaar. Op dit moment is ze nog een wip kip (wip = work in progress). Vanavond maak ik haar poten en daarna ga ik haar aankleden met tas en rok. O ja, en de ketting niet te vergeten!

Marjolein

2 opmerkingen:

  1. Hey Marjolein,
    Wat een leuke Betty is het aan het worden. Heel erg leuk. Je dochter zal er vast blij mee zijn ;-).
    Fijne dinsdag.

    lieve groetjes,
    Emily
    (casacreaemilia.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dus inmiddels een 'gewone' kip. Ze is nu al leuk.

    BeantwoordenVerwijderen