16 mei, 2017

Haakpatronen - dagje naar het strand

De zomer komt er aan! En wat ben ik daar blij mee. Na een lange winter en een koud voorjaar verlang ik inmiddels naar zon en warmte. Eén van de dingen die wat mij betreft echt bij de zomer (of bij zomervakantie!) hoort, is een dagje naar het strand. En daar heb je natuurlijk een goede uitrusting voor nodig. Ik heb een aantal patronen gevonden die je daar bij kunnen helpen.

Als eerste heb je natuurlijk een mooie strandtas nodig. Dit exemplaar vind ik helemaal geweldig. Het straalt aan alle kanten strand uit. Het kooppatroon is in het engels. Haak hem in "Cotton Time" of "Catania Grande" voor een mooi formaat.

















Verder is een kleed ook wel handig om het zand een beetje uit je lunch te kunnen houden en om lekker op te zonnen. Wat dacht je van deze zeemeermin versie? Haak hem bijvoorbeeld met "Softfun" of "Softfun Denim". Dat is makkelijk te wassen, heeft veel mooie kleuren en kan tegen een stootje. Het engelse patroon staat in een digitaal kooptijdschrift.




















Verder is een hoesje voor je zonnebril natuurlijk erg handig zodat de glazen niet krassen. Zelf vind ik deze met bobbeltjes erg leuk. Simpel en elegant. Haak deze ook in "Softfun Denim" met witte "Softfun" voor de bobbeltjes. Het engelse patroon is gratis.




















Tegen de tijd dat je het heet hebt en trek hebt gekregen in een ijsje trek je dit superleuke jurkje aan over je bikini. Het model is gehaakt in dunne haakkatoen zoals bijvoorbeeld Scheepjes "Maxi" of "Maxi Bonbon". Het kooppatroon is in het engels.




















Verder is een zonnehoed een erg leuke accessoire voor op het strand. Zo heb je altijd schaduw op je hoofd en voor je gezicht! Dit is een eenvoudig model dat je helemaal naar eigen smaak kunt versieren. Of haak hem met streepjes, supercool! In het patroon wordt acrylgaren gebruikt maar dat raad ik zelf eigenlijk af. Acryl kan erg warm worden! Haak daarvoor in de plaats bijvoorbeeld met "Catona Denim". Het gratis patroon is in het engels.





















En dan, als je al deze patronen hebt gehaakt, ben je eindelijk klaar voor een dagje strand! En met een beetje pech regent het dan of is het inmiddels herfst geworden :)

Marjolein

1 opmerking:

  1. Wat een leuke tas. Die houd ik in mijn achterhoofd als mijn huidige haakwerkje klaar is. groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen